نماینده مردم اهواز، باوی، کارون و حمیدیه در مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه تنش آبی چالش پیش روی شهر‌های مرکزی و جنوبی خوزستان است، گفت: با وجود تلاش‌های فراوان برای آبرسانی گسترده به این نقاط، اما این اقدامات تاکنون نتیجه کافی را به دنبال نداشته است.  

سید محسن موسوی‌زاده ضمن ابراز نگرانی از تنش آبی در برخی مناطق جنوبی استان گفت: مقرر شده بود طرح آبرسانی غدیر در دولت سیزدهم تکمیل و اجرایی شود، اما با وجود تلاش‌های صورت گرفته این طرح تاکنون ۶۰ درصد پیشرفت داشته و هنوز به طور کامل تکمیل نشده است.

او با تاکید بر اینکه طرح آبرسانی غدیر از رودخانه دز و کرخه تغذیه می‌شود، ادامه داد: قرار بر این بود که این طرح مشکل آب شرب شهر‌های مرکزی و جنوبی خوزستان را رفع کند.

 نماینده مردم اهواز، باوی، کارون و حمیدیه در مجلس شورای اسلامی   می‌گوید: در حال حاضر در این طرح حداکثر ۲۴ میلیون مترمکعب بر ثانیه آبرسانی انجام می‌شود این در حالی است که ظرفیت آبرسانی در این طرح ۴۶۵ میلیون مترمکعب بر ثانیه است.

موسوی‌زاده گفت: در نامه‌ای به رییس جمهور، درخواست صدور دستور تخصیص بودجه و تسریع در اتمام این پروژه ارائه شد که ایشان نیز وزیر نیرو را مکلف به پیگیری موضوع کردند.

 از ابتدای آغاز به کار دولت سیزدهم تاکنون برای رفع مشکلات آبرسانی خوزستان که یکی از زخم‌های کهنه مردم این دیار به شمار می‌رفت برنامه‌ریزی‌های متعددی صورت گرفت و در سال نخست این دولت، ابر پروژه آبرسانی غدیر انجام شد.

به دلیل کاهش بی سابقه آب در رودخانه کرخه با راه اندازی طرح آبرسانی غدیر، از رودخانه دز برای تامین آب شرب مناطق مرکزی و جنوبی استان استفاده شده است.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار